פיתוח הון אנושי

2 - פיתוח הון אנושי

אם אתם תוהים איך לשפר את ביצועי החברה שלכם, תרצו לבדוק את פיתוח ההון האנושי. הון אנושי מתייחס לכל ההיבטים של הארגון שלך שמשפר את הביצועים. הכשרה וחינוך הם חיוניים, אבל חברה יכולה גם לעשות את חלקם על ידי השקעה באנשיה. בנוסף, פיתוח הון אנושי יכול להגביר את התפוקה. לדוגמה, חינוך עוזר לעובדים להפוך למתקשרים טובים יותר, דבר המקל על שיתוף המידע בחברה.

כתוצאה מכך, ההון האנושי הוא אבן היסוד של הכללה במדינה מפותחת. רמות גבוהות של הון אנושי תרמו לעלייה בפריון העבודה של מדינות אלו, וההבדל מיוחס במידה רבה לצבירת הון אנושי. שינוי וחדשנות טכנולוגיים תלויים בהצטברות ההון האנושי. ככזה, פיתוח הון אנושי הוא קריטי להגברת התפוקה של אומה. עם זאת, למדינות מתפתחות רבות יש מימון מוגבל להתפתחות ההון האנושי.

אף ־ על ־ פי שחשוב להשקיע בחינוך, השכלתו וכישוריו של הילד משפיעים רבות על ההון האנושי שלהם. היעדר כישורים יסודיים יקשה על הילד ללמוד כישורים חדשים או להפיק את המרב משיעורים. בדומה לכך, חוסר אמון ביכולותיו של הפרט יפגע ביכולתו של הילד להשיג את מטרותיו. לשם השוואה, ילדים שיש להם תחושה טובה של מה שמצופה מהם יותר סיכוי להצליח בלימודים ובקריירות שלהם.

המטרה של פיתוח כלכלי היא לממש את מלוא הפוטנציאל של עם האומה. זה אומר שמדינה צריכה להשקיע באנשיה ולהעלות את רמת המיומנות שלה. במובן מסוים, ההון האנושי מתייחס לחינוך, למיומנות ולהכשרה. התפתחות כלכלית, כפי שהיא קשורה לחינוך, קשורה ישירות להתפתחות ההון האנושי. המדינות המפותחות הבינו בבירור את ערך ההון האנושי ועבדו כדי להגדיל אותו. מדיניות ההשכלה וההכשרה שלה הביאה לפריון כלכלי גבוה יותר ולאיכות חיים.

בעוד ההון האנושי בעולם משתפר, קשיים רציניים נותרים בעינם, במיוחד במדינות מתפתחות. בשנת 2019, אחד מכל חמישה ילדים קטנים ברחבי העולם היה המום, מה שאומר שהם היו קצרים לגילם ועמדו בפני גירעונות פיזיים וקוגניטיביים משמעותיים. בעיה זו עלולה להחמיר עוד יותר עם המגפה הנוכחית של תת-תזונה. אם המגמה תימשך, מספר הילדים הסובלים מהתמהמויות יגדל באופן דרמטי. העולם יהיה עוד יותר עגום בשנים הבאות.

חברות רבות הבינו את החשיבות של השקעה באנשיהן. חברות בכירות משקיעות בפיתוח עובדים ומספקות את הכישורים הדרושים לעובדיהן כדי להצליח. על ־ פי מחקר שנערך ביבמ, 71 אחוז מהמנכ "לים רואים בהון האנושי מקור ערך כלכלי חשוב ביותר. ובדומה לכך, החברות היצרניות ביותר מציעות הכשרה לעובדיהן, בעוד ש-16 אחוזים בלבד עושים זאת. כתוצאה מכך, השקעה בהון אנושי תגביר את השורה התחתונה של העסק שלך בטווח הארוך.

הצמיחה הכלכלית בעולם נקבעת על ידי שני נהגים עיקריים של הון אנושי: חדשנות והיכולת לייצר סחורות ושירותים. התוצר המקומי הגולמי (GDP) מודד צמיחה זו ונמדד לפי אחוז השינוי בתפוקה הכוללת של סחורות ושירותים. בשנת 2017, שיעור התמ "ג לכלכלת המדינה היה גבוה ב-2.5% מהשנה שקדמה לה. שני גורמים אלה קשורים זה לזה, והתפתחות ההון האנושי משפיעה על שניהם. אולי תופתע לגלות ששני הנהגים המרכזיים של הצמיחה הכלכלית מושפעים גם הם מהתפתחות אנשיה.

שינויים ברכיבי HCI לא תמיד משתקפים בשינוי שנתי. וריאציות אלו משקפות לעתים קרובות בעיות מדידה ונושאי זמינות נתונים, ואינן מעידות בהכרח על שינויים אמיתיים בתוצאות ההון האנושי. לכן חיוני להגביר את איכות המידע שמודד את התפתחות ההון האנושי. פרויקט ההון האנושי הוא מאמץ אחד כזה. אנחנו נתמוך במחקר ופיתוח של פיתוח הון אנושי, ותוכנית משלוח השירות אינדיקטורים בתהליך.

השקעה בהון האנושי היא מרכיב חיוני בצמיחה העסקית. פיתוח וטיפוח העובדים שלכם מגבירים את שביעות הרצון וההתערבות של העובדים, ולעתים קרובות זה יותר יעיל מאשר להעסיק אנשים חדשים. היא גם יוצרת תרבות של שביעות רצון בקרב העובדים, ועוזרת לשמור עליהם זמן רב יותר. השקעה בפיתוח כוח העבודה שלך תגדיל את התפוקה והרווחיות של החברה שלך. אבל השאלה היא איך למדוד את היעילות של פיתוח הון אנושי? ראשית, עליכם להבין את הערך הכלכלי של ההון האנושי.

(Visited 14 times, 1 visits today)
about author

Travis Altamirano

info@arteyobras.com

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.